Sidor

måndag 6 december 2010

Rapport från Fanby Silver Lady alias Vinga


Igår Söndag var jag ute med min bästis Pointern Pimens Birka och en ny kompis Irländaren Molly ifrån Ölands södra del. Jag gjorde vad jag kunde för att hänga med dom stora tjejerna men det är svårt i 40 cm snö. Men jag gav mig inte utan skulle hänga dom i hasorna för att se vad dom gjorde. Tillslut fick husse ta mig i famnen och kliva hemåt till den sköna värmen och min favoritfåtölj. Jag har också hört husse prata om vaccinering, men det är inget som kan skrämma mig för jag är inte rädd för någonting, inte ens för att stjäla Gotlandsstövaren Tulas mat vilket jag har fått erfara kan vara smärtsamt. Min matchvikt ligger idag på 9 kg så det går ingen nöd på mig. Nu är det dags för min middagslur efter lite tumult med Birka. Hälsningar Vinga.

1 kommentar:

Fanby Pointers sa...

Vilket härligt liv du har Vinga! Här skrattade vi gott åt dina äventyr, men 40 cm snö!!!! vi har knappt 15 cm...Vintern är inte längre som förr...