Sidor

söndag 7 augusti 2011

Fanby Silver Lady (Vinga) på utställning!


Hallå!

Idag söndag så fick min husse för sig att han skulle ha med mig på utställning.. Jag var inte så jätteglad, men fick vika ner mig för påtryckningarna, främst pga att min nya lilla kompis Irländaren Hygglifjällets Mette Marit som är 4 månader skulle vara med!Kunde inte ta att hon och inte jag ( Jämtlands svar på Marilyn Monroe )inte skulle delta och visa världen min skönhet! Sagt och gjort iväg på utställning med Pimens Birka också.Husse fick stora frossan och lämnade över ansvaret för visningen till lilla Mettes husse Stefan.Kan ha att göra med att min husse hellre jakttränar mig än att hålla på med sånt här.Stefan är också en väldigt bra visare bör tilläggas.Kanske lite mer träning innan skulle ha varit på sin plats, men vadå! Det här fixade vi ändå.Och tydligen tyckte domaren ( Stephanie Giesecke ) om mig, för jag fick kvalitetspris Excellent!BIR,1Plac med CK,och 3.e placering BIS.Tyckte inte det var så dåligt för att va första gången va! Domarens omdöme lyder som följer: Lagom stor. välskuret huvud önskas mer uppnäsa (husses uttryck).Lång hals, bra rygg och bröst. Välutvecklad mycket goda rörelser. För åldern välutvecklad och typisk. När vi kom hem var jag lagom trött och slocknade hos husse i ladugården till kornas råmande och ljudet av 53 tuggande munnar!

Over and out / Vinga

Inga kommentarer: