Sidor

onsdag 21 december 2011

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

önskar Fanby pointers från ett snöigt och vintrigt Jämtland!


En tillbaka blick på året som gått visar att det har varit ett turbulent år med både ledsamheter som skador av olika slag på hundarna och oväntade framgångar på utställnig och jaktprov! Tack Patric och Carl-Erik för att ni fört era hundar till så fina premieringar, Filippa-K har tagit en 2 plats i vinnarklass i Norge på jaktprov och ytterliggare ett certifikat på utställning.

Vinga (Silver Lady) och Patric har även de tagit hem pris på jaktprov, en 1:a i unghundsklass med HP. Patric har även vunnit pris som bästa sportsman på Guldpokalen. De har även hunnit med att få certifikatkvalitet och BIR på uställning.

Själv har jag haft ett fint år med Goldie som tagit två ettor och en trea (att det bara blev en trea får jag nog skylla på mig själv...) i unghundsklass på jaktprov och BIS vinst som valp och certifikatkvalitet på utställning.

Vinga och Goldie blev ett år i september så det känns extra roligt att få framgångar i så ung ålder....

Stor tack till alla som hjälpt mig med träningen men mina unghundar, Lise som hjälpt mig och visat henne på utställning. Tina och Thomas på hundens gård, Anna på ForsWard hund och jakt samt Walter och Lisbeth på Stensta.

Ett stort tack även till er andra som uppmuntrat och peppat samt kommit med goda råd!

Ett stort lycka till er alla inför allt spännande som 2012 kommer att bjuda på!

Inga kommentarer: