Sidor

fredag 20 januari 2012

Årets unghund i NNFK 2011 blev ...Goldie!

Jag blev verkligen jätteglad då jag fick meddelande från Barbro i NNFK!
Tänk att min lilla Goldie´s premieringar på de få starter hon hann med under hösten tog hem ett sådant fint pris.... Hon fick också Alphäxans vandringspris. Vi vann även ett pris från SPK, Champion Skogis Leilas minnestatyett.

Fantastiskt roligt alltsammans och jag vill passa på att rikta ett stort tack till dem som hjälpt mig med träning med Goldie, och ett extra tack till Carl-Erik, husse till Fanby Filippa-K, som peppat mig att starta på prov! Nu blir jag taggad att fortsätta och det blir till att ladda om och försöka få min nu riktigt busiga unghund på banan igen....fast nu blir blir genast kraven högre på oss denna säsong... Som tur är så är hon fortfarande unghund hela våren och ända fram till i början av September.

För övrigt så har jag planer på att para Goldies mamma Sara under 2012, om hon nu löper under en passande tid för valpar! Tilltänkt partner är SJCH Skipfjordhönas Prinsen, vars husse Mikael jag kontaktat och förhört mig om intresse för parning, så får vi se hur det går med löp och allt!

Här får ni njuta av Goldie när hon står för fågel och in aktion, fotat av Maud Mattson när vi startade på Stensta fältprov och fick en etta!

4 kommentarer:

Patric Sundin sa...

Grattis! Verkligen jättekul!Fina priser!Nu hoppas vi på mer Fanbypointrar åt folket!

Patric Sundin sa...

Grattis! Verkligen jättekul!Fina priser!Nu hoppas vi på mer Fanbypointrar åt folket!

Anonym sa...

Stort grattis!!! Vad roligt!
Från Smilla med familj

Johanna Snell sa...

Grattis!Så roligt och bra jobbat Cecilia! Nu hoppas vi att vårvintern kan ge fler priser till Fanby Pointers.